1. Elämäni kestää ehkä kymmenen tai kaksitoista vuotta. Jokainen ero sinusta tietää minulle kärsimystä. Ajattele tätä ennen kuin hankit minut

2. Anna minulle aikaa käsittää mitä vaadit minulta

3. Isäntäni, älä anna minun pettyä, istuta luottamusta, siitä elän

4. Jos et ole tyytyväinen, älä ole minulle kauaa vihainen, älä sulje minua sisään rangaistukseksi, sillä sinulla on työsi, huvisi ja ystäväsi - minulla on vain sinut

5. Tiedä isäntäni; miten minua kohtaan käyttäydyt - sitä en voi unohtaa koskaan

6. Puhu joskus kanssani, vaikka en täysin ymmärrä sanojesi merkitystä, niin ymmärrän - joka solullani - äänen sävyn, joka puoleeni kääntyy

7. Pyydän, harkitse ennen kuin lyöt minua. Leukani voivat satuttaa sinua ja murskata kätesi pienet luut, mutta en koskaan haluaisi käyttää niitä tähän

8. Ennen kuin haukut minua laiskaksi, haluttomaksi tai vastahakoiseksi, ajattele: ehkä sopimaton ruoka kiusaa minua, ehkä olin pakotettu olemaan liian kauan auringossa tai kuumassa autossa, tai saattaahan minulla olla murtunut sydän

9. Isäntäni, huolehdi minusta kun tulen vanhaksi, myös sinä tulet olemaan vanha

10. Rakas isäntäni! Kulje jokainen vaikea matka kanssani! Älä koskaan sano: "En voi nähdä sellaista" tai "sen on tapahduttava poissaollessani". Minulle kaikki on helpompaa sinun kanssasi - myös viimeinen matkani